The Pro Talks
Η Έρρικα Ζαχαροπούλου, βοηθός εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Φεστιβάλ, απαντάει στις ερωτήσεις των Young Reporters!
Έρρικα τι κάνει η Διεύθυνση προγράμματος σε ένα Φεστιβάλ;
Σε αυτή τη σειρά mini συνεντεύξεων οι Young Reporters μιλούν με επαγγελματίες από τον χώρο του Κινηματογράφου, προσπαθώντας να καταλάβουν ποιος κάνει τι! Σήμερα συνομιλούν με την Έρρικα Ζαχαροπούλου, Βοηθό Προγράμματος του Φεστιβάλ μας.
1.
Ποια είναι τα κριτήρια για να επιλέξετε μια ταινία για το Φεστιβάλ;
Να είναι ταινίες που αν και εμείς ήμασταν παιδιά, θα τις βλέπαμε και θα χαιρόμασταν! Να μας δείχνουν κάτι διαφορετικό από ότι έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε, να μην ακολουθούν στερεότυπα που υπήρχαν σε παλαιότερες ταινίες παιδικές που μπορεί να έχουμε συνηθίσει εμείς να βλέπουμε ή εσείς ή και όλος ο κόσμος. Οπότε, ο σκοπός είναι να δείχνουμε ταινίες οι οποίες προσφέρουν μια διαφορετική οπτική, ταινίες που μας φέρνουν λίγο πιο κοντά στα συναισθήματα μας και στο τι σημαίνει να είσαι νέος στον σημερινό κόσμο!
2.
Έχει τύχει να διαφωνήσετε και εσείς δεν θέλατε να μπει;
Δεν θυμάμαι κάποια ταινία, για την οποία είχαμε κάποια σοβαρή διαφωνία, συνήθως επειδή όλο αυτό είναι αποτέλεσμα συζήτησης. Υπήρχαν ταινίες που ενδεχομένως έπρεπε κάπως να πείσουμε ο ένας τον άλλον για το ποια είναι τα δυνατά της σημεία, τα οποία έβλεπε ο ένας, αλλά όχι ο άλλος, γιατί ο καθένας έχει διαφορετικό γούστο. Όμως, με τη συζήτηση πάντα κάπου καταλήγουμε.
3.
-Ποια είναι τα θέματα που «πρωταγωνιστούν» τα τελευταία χρόνια στις παιδικές κι εφηβικές ταινίες;
Θα έλεγα ότι υπάρχει μια ανάγκη να επικοινωνηθούν θέματα συμπεριληπτικότητας είτε αυτό έχει να κάνει με αναπηρίες και το πως ο κόσμος αντιμετωπίζει την αναπηρία, είτε αυτό έχει να κάνει με τον ρατσισμό ή τον σεξισμό. Επίσης σχολιάζονται θέματα, κάτι που δεν υπήρχε συχνά σε παιδικές ταινίες. Βέβαια αυτό είναι ενδιαφέρον να σκεφτούμε από ποιες χώρες προέρχονται τέτοιες ταινίες. Σε θέματα σεξουαλικότητας και ταυτότητας πρωτοστατούν οι Σκανδιναβικές Χώρες- φέτος θα δούμε για παράδειγμα το Game Rules! Και μετά υπάρχουν ντοκιμαντέρ και έχουν ως πυρήνα διάφορες πολιτικές και κοινωνικές καταστάσεις τις οποίες όλοι βιώνουμε και εμείς πιστεύουμε ότι είναι πολύ σημαντικό να τις συζητάμε.
4..
-Πώς μπορεί κανείς να δουλέψει σε ένα Φεστιβάλ;
Αυτό που χρειάζεται κυρίως να έχεις είναι μεγάλο πάθος για το σινεμά και να βλέπεις πάρα πολλές ταινίες και να διαβάζεις πολύ!